Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cesta kolem světa-Peking

Po týdnu pobytu v Pekingu a sledování Čínanú a jejich zvyků jsem pochopil proč by měl být Evropan dost trpělivý a tolerantní.

Lidé do sebe naráží v metru,autobuse na ulici a ještě jsem neviděl,že by se někdo někomu omluvil.To by se museli omlouvat každému a nikam by se nedostali. Plivání,smrkání je zcela bežné a nikdo se nad tím nepozastavuje. První den jsem byl z toho znechucený ale po třech dnech jsem začal ,díky Pekinskému ovzduší, dělat to samé. Předbíhání ve frontách mne zpočátku dost rozčilovalo ale potom jsem si zvykl a dokonce se tím i bavil.Deset lidí na informacích nebo u okénka na jízdenky mluví jeden přes druhého a úředníkum to vůbec nevadí a trpělivě všem odpovídají na jejich dotazy.Když vidí Evropana tak má automaticky přednost a lidé poslušně ustupují aby cizinec přednesl svou prosbu. Platíte jízdenky či jiné služby a kolem Vás je spoustu lidí a koukají do Vaší peněženky.Pro nás zhýčkané Evropany velmi stresující ale co Vám zbývá,když chcete tohle podstoupit,poznat a vlastně i zažít na vlastní kůži. Naštval jsem se jen jednou a málem se mi omlouval celý Peking. Soukromí dokonce není ani na záchodcích.Dřepíte nad dírou v zemi a vedle Vás stojí s úsměvem Čínan a čeká až skončíte aby mohl vytřít podlahu a diví se proč ho vyháníte,když dělá svou práci. Lidé jsou ale velmi přátelští a kdekoliv se snaží pomoci aniž by člověk žádal o pomoc.Stojím nad mapou a už jsou kolem mne lidi aby mi mohli pomoci a člověk poslouchá dlouhý výklad v Čínštině a potom jen kývne jako že všemu rozuměl. Naučil jsem se názvy stanic metra a zaroven jak se píšou ve znacích a lidé se pobaveně dívali na znaky jež napsal Evropan. Studenti a mladí lidi většinou mluví Anglicky s Čínským přízvukem což zní až komicky a trvá než člověk pochopí toho druhého. Největší legrace je smlouvání a obě strany se u toho dost baví.Při koupi bot jsem si při smlouvání klekl na kolena aby mi paní dala slevu jakou jsem požadoval a paní úplně překvapená mi prodala za 120 Kč pravé boty Adisas. Čínané chodí do parků kde cvičí a meditují ,zajimavé je,že více lidí jsem v parcích zahlédl v Pekingu než v megaměstě Shanghaji. Peking je opravdu nádherné velkoměsto a každý si tady příjde na své. Procházka zakázaným městem,výlet k velké zdi, nebo návštěva opery ve Vás zůstanou celý život.

Autor: Miroslav Oldřich Sova | neděle 1.9.2013 16:20 | karma článku: 12,52 | přečteno: 466x
  • Další články autora

Miroslav Oldřich Sova

Chcete vytvořit rodokmen?

Určitě jste se někdy zabývali otázkami typu, kdo jsou vlastně moji předci, odkud,že pocházel praděda a jak to vlastně bylo s prastrýcem...

26.1.2015 v 17:35 | Karma: 8,65 | Přečteno: 1063x | Diskuse| Ostatní

Miroslav Oldřich Sova

Sestavím Váš rodokmen...

Určitě jste se někdy zabývali otázkami typu, kdo jsou vlastně moji předci, odkud že pocházel praděda a jak to vlastně bylo s prastrýcem....

27.10.2014 v 8:04 | Karma: 7,28 | Přečteno: 651x | Ostatní

Miroslav Oldřich Sova

Změna

Nikdy jsem na anděli nevěřil dokud jsem si neuvědomil,že jednoho mám po svém boku.Miluji tě lásko:)

14.8.2014 v 19:52 | Karma: 8,96 | Přečteno: 477x | Diskuse| Ostatní

Miroslav Oldřich Sova

Sestavím Vám rodokmen

Určitě jste se někdy zabývali otázkami typu, kdo jsou to vlastně moji předci, odkud že pocházel praděda a jak to vlastně bylo s prastrýcem....

12.8.2014 v 20:47 | Karma: 8,39 | Přečteno: 1425x | Diskuse| Ostatní

Miroslav Oldřich Sova

Už mám jeden rok

Dnes má první narozeniny naše dcera a tak jí věnuji tuhle báseň která ji vystihuje a přejeme jí nádherné batolení:)

2.8.2014 v 11:14 | Karma: 8,63 | Přečteno: 499x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zesílíme útoky na sklady západních zbraní, část jsme ukořistili, uvedl Šojgu

23. dubna 2024  15:21

Sledujeme online Ruská armáda zesílí útoky na ukrajinská skladiště, ve kterých jsou uložené zbraně dodávané Západem....

Konec uhlí do roku 2030 nestíháme, stát transformaci brzdí, míní Topolánek

23. dubna 2024  15:20

Pro transformaci a dekarbonizaci energetiky nebude tolik peněz, kolik se očekávalo, a změny...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval nožem

23. dubna 2024  15:03

Policisté zadrželi ve škole v Tachově mladého muže, který nožem vyhrožoval dvěma lidem. Při...

Ředitelem Vojenského zpravodajství by mohl být Bartovský, nahradí Berouna

23. dubna 2024  13:28,  aktualizováno  14:59

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) by mohl být Petr Bartovský. Kandidáta dnes na...

  • Počet článků 124
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1011x
Batužkový cestovatel tělem i duší :)